MAJLIS AYAHANDA NEGERI SEMBILAN-MANS


counter

Wednesday, November 5, 2014

JANGAN GUNAKAN AGAMA, SEBAGAI BATU LONCATAN

MAJLIS AYAHANDA NEGERI SEMBILAN-MANS
Assalamualaikum
Kepada rakan rakan Group POLITIK Kolo P-Lah ini,
Saya mohon maaf jika sekiranya saya keterlaluan dan kecelupahan saya didalam kotak kotak komen saya, saya cuma benci dengan sikap seekor dua dari parti pembangkang yang membuat provokasi didalam group ini, dan tiada kena mengena dengan orang lain, saya hanya mengenali ustazSyamsul Firdaus ini hanya lah didalam fb ini sahaja dan belum pernah berjumpa muka, lama juga teringin berjumpa dia, tapi belum ada jodoh pertemuan sehingga kesaat ini, kesan nya begitu mendalam didalam jiwa saya, tak mengapa lah jodoh pertemuan belum sampai ketika lagi, apa apa pun, setulus iklas saya nyatakan disini, saya teramat benci kepada manusia hipokrit, sombong, riak jua takbur, maka hari ini saya masih berdepan dengan manusia seperti anjing ini, saya akan meneruskan perjuangan demi menyelamatkan akidah Islam, demi Allah SWT walau pun didalam kecelupahan saya itu saya sentiasa menyakini diri saya bahawa se nya saya akan tetap berusaha demi untuk kebaikan jua kebajikan Islam, Bangsa, TanahAir jua maruah generasi kita akan datang, apa apa pun tetap akan saya pertahankan, In Syaa Allah...
Politik dahulu lain dan politik masa kini sudah lain, teramat jauh beza nya, jika dahulu nenek moyang kita berjuang demi untuk meneruska kesinambungan perjuangan orang orang melayu, akan tetapi hari ini sudah banyak berubah, mereka tidak lagi memperjuangkan apa yang mereka selalu kata agama dan bangsa, malah telah mengubah haluan mereka kepada ekonomi dan kuasa mereka, siapa yang mempunyai ekonomi yang kuat maka mereka lah yang akan berkuasa, bagi menukuk tambah ketamakan dunia, maaf jika tersalah saya menyatakan begitu, begitu lah juga yang berlaku kepada peranan manusia yang bernama Syamsul Firdaus ini, diatas sebab ketamakan dunia nya, maka dia sanggup menggadaikan maruah agama islam, fahami lah jika sudah punya tauliah sebagai seorang ustaz, imam jua pendakwah, apa kah peranan ini ujud didalam diri nya ..? itu lah titik persoalan saya kepada nya, bukan tidak bagus, ye sememangnya bagus pun Al-Hafiz(Quran) mungkin sudah terlalu bijak didalam agama, maka beliau sendiri telah memijak Al-Quran itu, percaya lah bahawa sesungguh nya Allah SWT lebih mengerti, betapa celupah nya mulut beliau membuat tuduhan tuduhan yang tidak berasas dan jua bukti yang jelas kepada sesiapa sahaja yang menentang kata kata dan kehendaknya, ini kah kalangan manusia yang bolih ditampilkan sebagai khalifah Allah .?? Ma Syaa Allah, biar lah seperti diri saya sendiri, saya tetap saya untuk terus berjuang demi kebaikan kepada semua pihak, tanpa mengharap apa apa balasan dari sesiapa pun, politik dan sebagainya, terpulang lah kepada pendirian mereka, yang baik tetap akan saya turuti yang tidak baik itu tetap saya engkari,
Islam itu Mudah jika kita dapat menilaikan nya dengan akal fikiran yang waras,(Yang disuruh buat, yang dilarang hentikan) In Syaa Allah, "AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR" menyuruh kepada kebaikan dan menegah kepada kemungkaran, bukan bererti saya orang baik, akan tetapi saya akan tetap berusaha untuk mendapatkan yang terbaik, kita manusia tidak lepas daripada membuat kesilapan, sama ada kesilapan disengajakan atau pun tidak sengaja, akan tetapi kita harus berusaha demi untuk meningkatkan diri kita kearah yang lebih terbaik buat masa akan datang demi kemakmuran negara yang kita cintai ini, kekal kan lah gabungan melayu di nusantara ini, "Bersatu teguh bercerai rabuh" itu lah ungkapan yang selalu saya dengari dan amat faham akan keadaan itu, kenapa harus kita bertelagah tanpa memberi apa apa jua faedah kepada kehidupan kita selain dari pada bermusuhan sesama agama jua bangsa, saya amat kesal diatas sikap sikap negetif yang telah dipertontonkan kepada anak anak generasi kita, sebaik nya kita harus menunjukan satu sikap yang positif kepada mereka, bekerjasama berusha demi meningkatkan kemajuan didalam bidang ekonomi dan sebagai nya, kenapa harus kita membelakang pentadbiran kerajaan yang ada, jika kerajaan membuat kesilapan bukan bererti kita harus membantah dijalan jalan raya di depan Istana dan sebagai nya, kita masing masing sudah mempunyai ketua politik masing masing tidak kira lah dari mana parti sekali pun, kenapa harus membantah sehingga merosakan perhubongan kita orang orang melayu ???
Berdasarkan apa yang telah saya lunaskan didalam atikel saya ini, penting pertama sekali kita harus banyak berfikir, berfikir demi kebaikan bukan menjadi perosak pemikiran orang lain, bertindaklah sebagai hamba hamba Allah SWT yang taat akan perintah nya, dunia hanya persinggahan sementara bagi manusia, apa kah tugas dan tanggong jawap kita sebagai hamba nya ??? dari mana kita ??? dimana kita ??? dan akan kemana kita ??? persoalan nya sama ada kita bolih berubah atau pun tidak maka terpulanglah kepada pendirian diri sendiri, dan bukan nya terlatak kepada otak orang lain,
Saya tidak lah sepandai mereka mereka yang alim, berpengajian tinggi didalam bidang agama, akan tetapi saya mampu untuk merubah nya, asalkan tidak menggangu perjalanan didalam Islam dan menjadi perosak akidah umat islam, ketahui lah segala nya diatas kehendaknya, akan tetapi kita harus berusaha demi kebaikan nya, Islam bukan nya landasan untuk kita mempolitikan nya, 
Andak Rasull
Andak Rasull
Merong Mahawangsa
Azham Idris
Boceks Boxer
Normawati Mahat
Tengku Shazeline Tengku Shahzan
Tengku Utara
Dato MRazi Hj Kail
Dato' Abd Samad Ibrahim
Dato'Ab Malek Ranting
Dato'Seri Mohammad Hedzer
Dato' Seri Jaafar Shaari
Tan Sri Isa Samad
Ayah Dato'menDatok Paduka Harimau Mengaum
Majlis Paduka Ayahanda Mokhtar
Datuk Paduka Ok Diraja
Ds Paduka Ayahanda Uda
Khalifah Paduka Jasmin
Paduka Ayahanda Abd Razak
Paduka Ayahanda Arka Mjmm
Paduka Ayahanda DS Timurlane
Paduka Ayahanda Gabungan Mahar

No comments: